tisdag 25 september 2012

Fiskgryta med squash!

Idag har det varit riktigt gråkallt, så det går åt något värmande så här efter jobbet.....


Fiskgryta med squash, lök, paprika......... GOTT!!!!

1 burk krossade tomater
2 stora gula lökar i klyftor
squash - ca 200 - 300g
1 röd paprika
1- 1½ tsk salt, 1-2 krm svartpeppar
2-3 tsk curry
2-4 pressade vitlöksklyftor
1 dl chilisås
1½-2 dl grädde
400 gr torsk, sej, el dyl.

Blanda tomater och lök i en låg vi panna, låt sjuda medan du
skär grönsakerna i bitar.
Lägg i alla grönsaker, kryddor o chilisås i pannan.
Låt sjuda ca 10 min.
Skär fisken i stora bitar. Tillsätt den och grädden.
Fortsätt sjuda tills fisken är färdig.
Servera med pressad potatis, ris eller pasta.
Smaklig måltid!

5 kommentarer:

  1. Ser verkligen gott ut :D
    Desserten får du hos mig. ;)
    Kul och spännande recept.
    Ha de gott i höstkylan
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Mums! Det ser verkligen gott ut. Här blev det purjo- och potatissoppa.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm, det ser verkligen gott ut! Sparar nog receptet...

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Så roligt, kände du igen det gamla Femina receptet på det grova brödet! Kul, då är vi i alla fall två!!!
    Fiskgrytan verkar god, jag är inte duktig på fisk i grytor, jag måste börja lära mig det för det är ju så gott! Kan tänka mig att squash till är jättegott.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Åh gud så gott! Du kan verkligen det här med mat. :)
    sv: Nämen tack så otroligt mycket Lena! Blir så himla glad varje gång du kommenterar, tack! Du är så fin.

    SvaraRadera