måndag 11 mars 2013

Ljuset...

I kväll var det lite vår i luften. Ni vet det där speciella ljuset, precis när det börjar skymma en vårvinterkväll. Fast det var fruset doftade det lite blöt jord efter dagens dagsmeja!


Det är faktiskt bara 2 minusgrader nu klockan 18:30! Alltså mycket varmare än när jag åkte till jobbet i morse....... då hade vi -17!

I morgon ska jag skola isär resten av tomaterna.


Hoppas på en solig dag i orangeriet. Det är sååå skönt!!!!!

Nu sitter Lusse och spanar ut genom fönstret ovanför badkaret. Kanske är det rådjuren han ser nere på åkern, eller kanske en annan mars-katt.........


10 kommentarer:

  1. Bra att Lusse har koll... ;-)

    Vilka fina bilder från raststugan i Svalnäs! Där har jag aldrig varit, men det ser väldigt mysigt ut! Måste ta en tur dit vid något tillfälle! Försökte hitta öppettiderna och var man kan boka stugan men hittade inget... Har du någon bra länk?

    Tänk vad det kan variera med våren! En del år har svaninvasionen nästan dragit förbi så här i mitten av mars.

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att värmen äntligen börjar komma!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin raststuga ni besökte. Här är det ännu långt till vår =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tomatplantor du har! Roligt att göra så att dom får mer plats!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vissa dagar känner jag den vårlukten i näsan och tänker oftast på barndomen då :). Vi har -6 nu men kanske att det kunde bli lite mildare snart.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig dag och hoppfullt med tomatplantor på väg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och vilka fina tomatplantor du har på gång :)
    Skönt att ljuset återvänt... nu är det bara lite vårvärme som står på önskelistan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
    Förklaring finns på min blogg.
    Tack kära du för den här tiden :)
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  9. Åh så vackert. ♥
    sv: Tack så väldans mycket kära du! Åh, så glad jag blir.
    Kram. ♥

    SvaraRadera
  10. Ja men visst har vi ett härligt ljus nu om kvällarna!! Och ett riktigt vårtecken här idag...har fått ställa om timern till utebelysningen, så den tänds mycket senare...!!
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera