fredag 24 mars 2017

Borås, Borås....

Ett par soliga dagar i mina gamla hemtrakter! 
Nu när gubben åker skidor i Österrike passade jag på att ta en tur söderut...


Första stoppet blev Österbergs konditori i Tidan! Mysigt café med gott fikabröd!
Fortsatte sedan vidare till bror och svägerska i Dalsjöfors.....


Vi har ätit och druckit gott, pratat till långt in på nattkröken och gjort små shoppingutflykter!


En tur in till sta'n - Borås!
Nästa dag till Kinna, Skene och "Skroten" med massor av tyger till fina priser....


Sedan en helt underbar inredningsbutik i Fritsla, som jag inte tog någon bild i! Den heter Fritsla textil och råvarulager och det var verkligen en upplevelse att besöka den!
Ja, nu är jag hemma igen och pustar ut efter bilturen!


Tack bror och svägerska för ett par underbara dagar i mina gamla hemtrakter!!!

3 kommentarer:

  1. Ser ut som ett trevligt besök i gamla hemtrakter :)
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett besök i gamla trakter. Vilken tygaffär! De är sällsynta nu för tiden. Fritsla tyger har jag handlat från flera gånger, mycket trevlig personal som verkligen bryr sig om sina kunder.

    Ha en trevlig vårsöndag hemma också!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Kul att besöka sina hemtrakter. För några veckor sen pratade vi om att vi borde besöka några bra tygbutiker. Minns att vi var ett gäng som åkte på en Tygresa med buss till Kinna och däromkring .

    Kram
    annika

    SvaraRadera