torsdag 8 juni 2017

Äntligen....

Ja, så har vi äntligen fått lite regn över våra torra grönsaksland!
Vädret har verkligen varit omväxlande idag....


Regn när jag åkte till jobbet. Sol när jag kom hem...


Sedan lite regn och så sol igen...


Är så stolt över mina övervintrade kronärtskockor och potatisen växer den också!
Imorgon, fredag har jag butiken öppen och nu börjar jag med LITE grönsaker...


Rädisor, sallad, persilja....


.... och så har jag fina rabarber!
Fortsatt halva priset på perenner o plantor!


Ja, bröd blir det också, sesamknäcke, som jag strax ska börja baka. Sedan har jag satt till en surdeg till det kalljästa lantbrödet.
Har även kokat korngryn till korngrynsbrödet, men det blir inte klart innan innan framåt 17:00. Ska ju jobba till 14....


Välkomna hit imorgon 16-18:00!!!!
Då kan ni även passa på att beundra mina fantastiska pelargoner!

2 kommentarer:

  1. Så det var hos er som solen var! ;-) Här var det mest grått och regnigt. Men det kom inte så många mm som vi skulle behöva.

    Verkligen fantastiska pelargoner! Och en massa annat fantastiskt ätbart också! Ska på studentuppvaktning, annars hade jag kommit i morgon...

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Härligt med regn - äntligen! Kanske vågar man hoppas på lite svamp framöver :) I alla fall så känns det bra att växtligheten får lite välbehövlig väta! Kronärtskockor ... WOW! Tänkte köpa, men jag har inte lika gröna fingrar som du, så... vi får se om jag kommer till skott. Fantastiska pelargoner du har där!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera